Bedre helse

Viktige råd for lett, hvit livsstil med godt humør og bedre helse

 *Spis variert!

Pass på at du spiser ganske så forskjellig mat fra dag til dag! Da sikrer du lettere at alle næringsstoffene du trenger kommer med i kostholdet ditt. Du får overskudd og godt humør

*Spis fargerikt!

Frukt, bær og grønnsaker er din naturlige helseinvestering. Forskningen finner stadig flere stoffer som beskytter oss mot alvorlige sykdommer i disse matvarene - særlig i de med sterke og mørke farger.

*Drikk vann, melk og litt vin!

Å drikke for mye vann- går ikke an. Det er en myte at vann binder seg til kroppen.Vann er gratis, kalorifritt og kjempesunt! Husk at kroppen din består av ca. 60 % vann! Dette gir bedre helse.

 Du trenger også melk! Melk er blant mye annet positivt kostens viktigste kalsiumkilde, noe du behøver hele livet for å opprettholde en sterk beinbygning. Det er da ikke særlig hyggelig å ta kalsiumtabletter? 

 Du kan også unne deg litt vin - særlig rødvin, der du får med "drueskallets hemmelige medisin".

 *Vent 20 minutter: Er du mett?

Et godt råd når du skal passe vekten: Stopp å spise før du kjenner deg helt mett! Metthetsfølelsen kommer ikke for fullt før etter ca. 20 minutter. Og det er jo dumt å bli mer enn mett!!

 * Ha tro på brød og poteter

Hold fast ved "barnelærdommen" og spis mye og grovt brød! Og poteter til middag (helst kokte eller ovnsstekte/ bakte) er magert og lett - passer supert inn i Hvit livsstil!

 * Kos deg med frokostegget!

Egget er symbolet på matglede! Og mat skal være glede - først og fremst. Egg er det motsatte av tomme kalorier; egget hjelper deg med å bygge opp en sunn og sterk kropp. Eggets protein er av aller beste kvalitet for kroppen. Riktige proteiner gir bedre helse.

 * Jakten på nytt pålegg

Let etter nye pålegg av kylling og kalkun i butikken! De har lavt kalori- og fettinnhold og mye god smak! En del av din nye, hvite livsstil.

 * Hvit livsstil med pølser?

Ja, så lenge pølsene er laget av kylling eller kalkun, er de magre og lette nok til å være med i din nye livsstil! Sjekk kalori- og fettinnholdet på pakkene og sammenlikn med de du spiste før! En lettere livsstil gir bedre helse.

 * Hvit middag!

Ren filet av kylling har kun 1,1 % fett, og ren filet av kalkun bare 0,6 %! Lettere blir det ikke - så velg hvitt når du har wok, salat, pasta, pizza, taco, wrap, sandwich. eller søndagsmiddag med poteter og saus!

 * Hvit burger?

Selvsagt, det er bare å lage din egen av "hvit kjøttdeig", fra kylling og kalkun! Pass bare på mengden dressing - ellers går "vinninga opp i spinninga"!

 En lettere livsstil gir bedre helse!

 



Fyll ut skjema for GRATIS OG UFORPLIKTENDE ONLINE INFORMASJONSPAKKE - du må være 18 år eller eldre.

Linda 25 år, Oslo

Gikk ned 20 kg på ca.6 mnd

BMI-kalkulator

BMI-kategorier

<18,5

Undervægt
20,0 - 24,9 Normalvekt
25,0 - 29,9 Overvekt
30 -39,9 Kraftig overvekt
>40,0

Livstruende overvekt
Copyright/disclaimer BodyCare INT Finstadsvingen 6, 1406 Ski Tlf: 22 54 80 00 E-mail: perove@topteam.no
webdesign av Kompis Webbyrå